Nav nekāds noslēpums, ka gatavie nopērkamie ogu un augļu jogurti patiesībā nav tik veselīgi kā to apgalvo košās reklāmas TV un glancētajos preses izdevumos. Izņēmums varētu būt ekoloģiskie jogurti, bet tā – jogurti pilni ar E vielām, stabilizētājiem, pārpārēm cukura un dažādu citu nevajadzīgu lietu.

BET, man pašai ogu jogurti garšo un reizēm tik ļoti, ļoti gribas. Tādēļ es tos gatavoju pati. Atceroties bērnību jāsaka, ka mana mamma tos gatavoja jau tad, kad veikalos nekas par tādiem jogurtiem vēl nebija dzirdēts. Gatavošanai izmantoja rūgušpienu vai skābo krējumu.

Gatavoju tos gaužām vienkārši un ātri un nekas sarežģīts tas nav, lai neteiktu, ka tas ir ļoti viegli!

Sastāvdaļas:

Bezpiedevu jogurts vai grieķu jogurts – Grētai izmantoju lielākoties aitas vai kazas piena jogurtus, kā arī reizēm grieķu jogurtu vai klasisko bezpiedevu jogurtu. Iegādājos “eko” veikalos. 

Ogas vai augļi pēc izvēles – Grētas iecienītākās versijas ir mellenes, avenes, mango.

Auzu pārslas – nav obligāti vai graudaugu kraukšķi (es izmantoju Organix produkciju) 

Saldumam kļavu vai vaniļas sīrups – tas vairāk man, Grētai šos nepievienoju.

Gatavošana ir ļoti vienkārša un ātra. Parasti šo gatavoju launagā vai brokastīs.

Bezpiedevu jogurtā iemaisu ogas: ja avenes un mellenes nāk no saldētavas, tās atkausēju istabas temperatūrā. Mango sagriežu mazos gabaliņos. Tāpat daru arī ar banānu, āboliem, bumbieriem utt.

Klāt pievienoju vai nu maltas auzu pārslas vai grauzdētas auzu pārslas. Reizēm pievienoju graudaugu kraušķus, ja mājās ir. Neesmu tā darījusi, bet noteikti pievienot var sasmalcinātus riekstus, piemēram.

Samaisu un jogurts ir gatavs ēšanai.

Pati sev labprāt reizēm pievienoju kļavu sīrupu vai vaniļas sīrupu.

P.s. Vairāki cilvēki man jautājuši, kur pērku aitas un kazas piena jogurtus. Es tos iegādājos Reaton veikalā (lielākoties tajā, kas pie viesnīvas Latvija vai viņu noliktavā), markas Vrai produktus. Tie man mīļi vēl kopš Francijas dzīves laika.