Reizēm gadās tā, ka sajūk visi mēri un tad nu ir pasta, kuskuss vai rīsi ir sagatavoti tik daudz, ka ne apēst! Šoreiz man sanāca pagatavot kuskusu, ko vienā ēdienreizē apēst nevarējām.

Kad tā gadās, tad parasti nākamā ēdienreizē gatavoju kuskusa salātus (ātrā receote: auksts kuskuss, dažādas salātlapas, mocarellas siers vai rikotas siers, svaigi vai karamelizēti tomāti, proščuto šķiņkis (vai garneles)).

Šoreiz pagatavoju Grētai launaga plāceņus. Vienkārši un ātri. Garšos tiem, kuri nevar ēsts piena produktus un tādēļ jāatsakās no biezpiena plāceņiem (šobrīd Grēta tai skaitā), jo struktūra ir ļoti līdzīga. Plāceņus var gatavot gan sāļos, gan saldos.

Sastāvdaļas: 

gatavs kuskuss (man bija kādi 200 g apmēram)

1-2 olas (sāc ar vienu, iespējams pietiek)

1 ēdam.k. miltu (jebkādu – kviešu, griķu, mandeļu utt.)

Mazliet eļļas

Saldajiem plāceņiem: mazliet cukura un/vai kanēļa un/vai vaniļas ekstrakta. Tā kā kuskuss ir austrumu ēdiens, tad tam ļoti piestāv arī rozīnes. 

Sāļajiem plāceņiem: piemēram, zaļumu dīksti.

Bļodā liec auksto kuskusu, ar dakšu samaisi labi, lai tas ir irdens. Pievieno olu, miltus, eļļu (kāda 1-2 ēdam.k.) un saldās vai sāļās garšvielas.

Uzkarsē pannu, cep zeltaini brūnus plāceņus un ēd siltus!