Šonedēļ mēs baudām zaļumus un gardumus gan no mūsu dārza, gan Ilzes Lipskas dārza. No Engures – mūsu laukiem – atbraucām ar kravu kabaču un tad nu tie ir arī jānoēd. Veiksmīgi ir tas, ka Grētai kabači dažādās versijās ļoti garšo un labprāt ēd diezgan bieži. Mans uzdevums ir tikai izdomāt pēc iespējas dažādākas dārzeņu kombinācijas, lai maltītes nebūtu vienveidīgas.

Izmantojot zaļumus, ko pērkam no Ilzes dārza, radās šī ļoti vienkāršā, krāsainā un arī, jāsaka godīgi, garšīgā kombinācija. Grētuks apēda pilnu porciju un vēl mazliet.

Runājot par pašu pakčoju, tad to var lietot divējādi. Lielos pakčojus es gatavoju kā dārzeņus – tvaicēju vai izvāru. Tas ir mazliet saldens, tādēļ īpaši garšīgs. Par to šeit. Lielos pakčojus pērku Zaļā Govs veikalā. Savukārt, mazos babypakčojus, ko iegādājos no Ilzes mēs ēdam svaigus salātos vai lietojam kā jebkuru citu zaļumu, gatavojot dārzeņus.

Šī ir pavisam vienkārša un atkal ātra pusdienu recepte.

Sastāvdaļas 1-2 porcijām:

1 liels burkāns vai 2 mazāki burkāni

1/2 no lielā kabača vai 1 mazs dzeltenais kabacītis

1-2 saujas baby pakčoja lapas (kātiņus noņemu, jo Grētai tie mazliet traucē ēdot, jo neiztvaicējas tik labi).

1 ēd.k. olīveļļas

Sagatavo dārzeņus: burkānus nomizo, kabaci nomizo un izņem sēklas un pakčojam noņem lielākos kātiņus.

Burkānus un kabaci sagriež mazos kubiciņos, ja gatavo lielākiem bērniem. Ja mazuļiem, tad griez tik lielos, cik sanāk, lai pēc tam viegli sablenderēt vai saspaidīt. Pakčoju ar nazi mazliet sakapā.

Liek dārzeņus katlā ar ūdeni un klāt pievieno 2 saujas ar baby pakčoju. Dārzeņus vāra līdz tie ir mīksti.

Nokāš ūdeni un pievieno mazliet olīveļļu. Ja nepieciešams sablenderē vai saspaidi ar dakšiņu. Grēta ēd tāpat – ar savu dakšu vai karoti.

Šiem dārzeņiem ļoti labi kā piedeva der zivs vai truša gaļa. Var lietot pikšu (par kuru stāstiju šeit). Ja garšo, tad klāt var dot arī tunci.

Lai garšo.

P.s. Grēta pakčoju pirmo reizi pagaršoja apmēram 6 mēnešu vecumā un jau tad garšoja.