Nu jau krietni daudz reizes esmu rīkojusi kursus jeb "brīvās sestdienas" pirmspusdienas ēdienu gatavošanas pasākumus (no 11:00 līdz apm.14:00/15:00), kur uzsvars tiek likts tieši uz bērnu ēdieniem: idejām, receptēm, manu pieredzi, padomiem un produktiem, ko lietojam.

Tās mammas, kuras ir bijušas uz kursiem, domāju, piekritīs, ka par ēdienu runājam ļoti daudz un dikti, un bieži vien tieši kontekstā - kā panākt to, ka bērna ēdiens nav gatavojams atsevišķi no pieaugušo ēdiena. Mūsu ģimenē vismaz vienu reizi dienā cenšamies pie galda apsēsties kopā un tad ir svarīgi, ka maltīte ir vienota, gatavošana nesagādā lielas "galvassāpes" un neaizņem daudz laika. Brīvdienās ir mazliet savādāk - tad ir laiks ilgākiem un sarežģītākiem eksperimentiem virtuvē.

Tāpat šajās sestdienās es izstāstu un iepazīstinu mammas ar to plānu, pēc kura vadījos uzsākot Grētas piebarošanu. Mana meita papildēdienu uzsāka ēst 4 mēnešu vecumā. Ar pediatra un ģimenes ārsta atļauju, ļoti pamazām un pakāpeniski. Un nē - es gatavojot biezeņus prātā nejuku, tas neaizņēma daudz laika un Grēta bija priecīga. Arī šobrīd (2,4 g) viņa vēl arvien ēd labprāt, visu vēlas nogaršot un ēd pati. Pirmajos mēnešos barošana ar karoti Grētai traumu neradīja (esmu pārliecināta par to) un pati ar savu karoti, dakšiņu viņa sāka ēst 10 mēnešu vecumā.

Lielākoties mammas šīs sestdienas izmanto, lai uz kursiem nāktu bez mazajiem. Taču man nekas nav pretī, ja mamma nāktu ar mazo gardēdi. Laiks kursos paskrien ātri, sarunas ievelkas un līdz šim, liekas, visas mammas ir bijušas apmierinātas. Ja kādai ir bērniņi, kuriem pa vidu ir jāēd, tad man nav problēmu, ja mazo baro pie manis. Blakus pasākuma vietai ir parks, kur tās dienas "aukle" var mierīgi staigāt ar ratiem. Parkā ir arī 2 bērnu laukumiņi, ja ir svarīgi, ka mazais ir tuvumā.

No savas puses šai dienai parasti piedāvāju vairākas receptes, idejas ātrākām un reizēm ilgākām (gatavošanas ziņā) maltītem, bet ne grūtām. Ņemu vērā sezonu, kurā kursi notiek, izceļot tā brīža "top" produktus. Katru reizi cenšos iepazīstināt māmiņas arī ar dažādiem alternatīviem produktiem, kurus izmantoju gatavojot, pastāstu par savu pieredzi, saviem "par" un "pret" (milti, pieni, dārzeņi utt.). Receptes un idejas ir sadalītas 4 daļās: brokastu, pusdienu, launaga (uzkodas, vieglākas maltītes) un vakariņu idejas.

Uz šo dienu parasti cenšos uzaicināt arī kādu viesi. Tādēļ, lai būtu iespēja parunāt arī par ko citu kā ēdienu un arī tādēļ, lai diena būtu interesantāka. Tēmas gan saglabājas - par un ap mammu dzīvi, ģimeni, bērniem un ēšanu.

Pašām māmiņām tajā dienā nodrošinu uzkodas un dzērienus. Kā arī līdzi nav jāņem nekas, produktus sagatavoju es. Gatavošānā labprāt vēlos, lai mammas iesaistās, taču, ja labāk un drošāk jūties tikai visu vērojot - lūdzu. Ēdienus gatavojam tā, lai būtu iespēja visu nogaršot.

Kopēja grafika šiem kursiem nav. Parasti izsludinu kursus kādu mēnesi pirms tos plānoju. Tādēļ, ja ir interese, vari sekot Le Petit Pot lapai Facebook lapā vai raksti e-pastu (inga.kalnina.lv@gmail.com) un ierakstīšu tevi interesentu sarakstā, kam izsūtu epastus pirms datumu izsludināšanas.

Raksta fotogrāfija: Māris Kiseļovs (@Marimoart). Mana recepte žurnālam Pie Galda (decembris/janvāris). Stils Linda Vilmansone (@wilmalinda)