Grēta gaļas un zivs produktus uzturā nelieto katru dienu. Dienās, kad mums ir “veģetārās” pusdienas, cenšos dārzeņus papildināt ar graudagiem, jo liekas ka tikai ar dārzeņiem nu mums ir par maz. Kopš mazā sāka staigāt (10 mēnešu vecumā), enerģija tiek patērēta krietni vairāk, jo šobrīd skriešana ir mīļākā nodarbe.

Ir mēģināti gan rīsi, gan griķi, gan kuskus. Pamēģinājām arī bulguru. Viņai garšoja. Bulguru es vārīju uzreiz kopā ar dārzeņiem, tā man liekas sanāk gardāk kā vārot to vienu pašu.

Tiem, kuri nezina, varu dažos vārdos pateikt kas tas tāds bulgurs ir. Bulgura putraimi ir sasmalcināti un speciāli apstrādāti kviešu graudi. Bulgurs ir vitamīniem un uzturvielām bagāts un tādēļ tā ir laba alternatīva rīsiem, arī kuskusam. Bulgurā ir gan olbaltumvielas, gan šķiedrviela.

Tātad, kā es gatavoju bulguru.

Vispirms noskaloju bulguru un arī sagatavoju dārzeņus (pēc izvēles). Ja dārzeņi ātri paliek mīksti (ziedkāposti, borkoļi, kabacis utt.), tad tos varēs vārīt uzreiz kopā ar bulguru. Ja nē (burkāns, saldais kartupelis, selerija), tad vispirms dārzeņus apvāra, lai tie kļūst jau mazliet mīksti.

Bulgura attiecības ar ūdeni: 1 glāze bulgurs/ 2 glāzes ūdens.

Sastāvdaļas:

1 glāze bulgura

Ziedkāposts (1 maza galviņa vai puse no lielākas)

Brokolis (1 maza galviņa vai puse no lielākas)

1 – 2 burkāni

Katliņā lej aukstu ūdeni, pievieno bulguru un sagrieztus dārzeņu kubiņus. Ja ir vēlme, var vārīt arī buljonā.

Karsē bulguru līdz ūdens sāk vārīties. No ūdens vārīšanās brīža, turpina to vārīt, nepārtraukti maisot, vēl kādas 7-9 minūtes. Bulgurs ir gatavs, kad viss ūdens ir uzsūcies un bulgurs kļuvis mīksts.

Beigās bulguram pievienoju vai mazliet sviesta vai olīveļļu.

Vienā glāzē ieiet apmēram 250 g bulgura. Rezultātā sanāk maltīte visai ģimenei. Ja gatavo tikai mazajam, tad jāņem mazāka glāze, lai nomērītu bulgura daudzumu.